
זכויות נוסעי האוויר
האם החוקים והתקנות מגנים עלי במקרה שאפספס את טיסת ההמשך שלי עקב עיכוב בטיסה הקודמת?
זה תלוי בנסיבות ההזמנה שלך. אם טיסות ההמשך יש להן את אותו מספר הזמנה (כלומר, קנית את הכרטיס בהזמנה אחת), אז אתה מוגן על ידי התקנות לכל הטיסה. במקרה זה, אתה זכאי לפיצוי אם תגיע ליעד הסופי באיחור של יותר משלוש שעות (לפי התקנה האירופית) ויותר מ8 שעות (לפי חוק שירותי תעופה בישראלי). אם הטיסות הוזמנו בנפרד מחברות תעופה שונות, אתה עדיין מוגן, אך הן יטופלו באופן עצמאי.
האם אני עשוי להיות מוגן על ידי תקנה EC 261/2004 אם אני לא תושב האיחוד האירופי?
כן, זה לא משנה אם יש לך תושבות או אזרחות באחת ממדינות האיחוד האירופי. אתה זכאי לפיצוי בהתאם לתקנה של האיחוד האירופי כל עוד הטיסה שלך יצאה משדה תעופה באיחוד האירופי או נחתה באיחוד האירופי עם חברת תעופה אירופית.
האם תקנה EC 261/2004 מגנה עליי אם אני טס עם חברת תעופה שאינה מאיחוד האירופי?
זה תלוי מהיכן המראת. אם אתה טס משדה תעופה באיחוד האירופי ליעד שאינו באיחוד האירופי, אתה זכאי לפיצוי. מצד שני, אם אתה טס עם חברת תעופה שאינה מאיחוד האירופי וממריא משדה תעופה שאינו באיחוד האירופי, זה בדרך כלל אינו מכוסה במסגרת התקנה EC 261/2004. בכל מקרה אם הטיסה שלך המריאה מישראל או נחתה בישראל אתה תהיה מוגן תחת חוק שירותי תעופה (חוק טיבי).
האם חברת התעופה יכולה למנוע ממני לעלות לטיסה עקב רישום יתר (Overbooking)?
חברות התעופה מורשות על פי חוק לבצע רישום יתר למטוס, שכן מצופה שנוסעים לא יופיעו או יבטלו את ההזמנה בהתראה קצרה. עם זאת, הן גם כפופות לתקנה EC 261/2004 ולחוק שירותי תעופה הישראלי - אם רישום היתר גורם לך לא לעלות לטיסה שלא מרצונך. במקרה כזה, חברת התעופה מחויבת להציע לך החזר כספי או למצוא טיסה חלופית ולספק לך ארוחות ומקום לינה. פיצוי יכול להינתן אם לא ויתרת על מקומך מרצונך בטיסה.
אילו חוקים מגנים עליי במקרה של עיכוב או ביטול טיסה?
זה תלוי במדינה שבה אתה נמצא, אבל ברוב המקרים, אתה יכול לצפות להיות מוגן על ידי חוק שירותי תעופה (חוק טיבי). חוק זה חל על כל הטיסות שממריאות או נוחתות בישראל , במקרה של עיכוב או ביטול טיסה, חוק טיבי מגדיר את זכויותיך לפיצוי. ישנם חוקים ותקנות אחרים בעולם שמכסים את האזורים שחוק שירותי תעופה הישראלי, לא מכסה, ובניהם: תקנה (EC) No. 261/2004 של האיחוד האירופי, תקנה UK 261 של בריטניה, חוקי התעופה של ארה"ב, חוקי APPR בקנדה, תקנה SHY בטורקיה, תקנה ANAC 400 בברזיל, ניהול הסדירות של הטיסות בסין ואמנת מונטריאול 1999.

קבלת הפיצויים
האם ניתן לקבל פיצוי אם העיכוב נגרם עקב שביתה?
זה תלוי בסוג השביתה. אם מדובר בשביתה חיצונית – כמו של פקחי טיסה או צוותי קרקע בשדה התעופה – לרוב מדובר באירוע שנחשב "כוח עליון", ולכן חברת התעופה לא תמיד אחראית. לעומת זאת, אם מדובר בשביתה פנימית של עובדי חברת התעופה עצמה, ייתכן בהחלט שמדובר באחריות ישירה של החברה. ב־Flight Delay אנחנו יודעים לבדוק כל מקרה לגופו, בעזרת מאגרי מידע עדכניים וצוות עורכי דין מקצועי, כדי להבין אם מגיע לך פיצוי.
כמה פיצוי אני יכול לקבל עקב עיכוב או ביטול טיסה?
סכום הפיצוי שאתה יכול לקבל תלוי לעיתים קרובות בגורמים כמו המרחק שאתה טס, חברת התעופה שהפעילה את הטיסה, מקור ויעד הטיסה וכן החוקים והתקנות שניתן להפעיל מול חברת התעופה. לפי האמנה האירופית פיצוי עבור טיסות קצרות למרחק של פחות מ-1,500 ק"מ יכול לזכות אותך ב-250 אירו לנוסע, בעוד שטיסות ארוכות למרחק של יותר מ-3,500 ק"מ עשויות לזכות אותך בעד 600 אירו לנוסע. בישראל עבור טיסות קצרות למרחק של פחות מ-2,000 ק"מ אתה עשוי להיות זכאי ל-1440 ש"ח פיצוי לנוסע. בעוד שטיסות ארוכות למרחק של יותר מ-4,500 ק"מ עשויות לזכות אותך בעד 3,460 ש"ח לנוסע. אנו ממליצים לפנות אלינו דרך האתר לצורך הערכת המקרה ולקבלת אומדן גובה הפיצוי המשוער שמגיע לך.
האם אני יכול לקבל פיצוי אם מזג אוויר גרוע עיכב או ביטל את הטיסה שלי?
תקנה EC 261/2004 של האיחוד האירופי וחוק שירותי תעופה הישראלי (חוק טיבי) פוטרת את חברת התעופה מתשלום פיצוי אם העיכוב או הביטול נגרמים עקב נסיבות חריגות שלא בשליטת חברת התעופה. אירועים מטאורולוגיים נדירים כוללים הוריקנים, רוחות חזקות מאוד, התפרצויות הרי געש או סופות שלג. חשוב לזכור ולשים לב לעניין חשוב כי מזג אוויר רע בדרך כלל לא משפיע על פעילות הטיסה ולא צריך להוות עילה לפטור מפיצוי. תמיד מומלץ לבדוק עם מומחה לחוקי תעופה שיבחן את נסיבות ההפרעה.
האם אני יכול לקבל פיצוי נוסף אם אני נוסע עם ילד?
זה תלוי אם יש לך כרטיס בתשלום מלא עבור ילדך. חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) ותקנה EC 261/2004 של האיחוד האירופי אינה מציינת שנוסע צריך להיות בגיל מסוים כדי לקבל פיצוי. עם זאת, היא קובעת שמי שמקבל פיצוי צריך שיהיה לו כרטיס. אם הם קטינים ורכשת להם כרטיס, אז תוכל לבקש פיצוי. מצד שני, אם אתה נוסע עם תינוק ולא רכשת מושב נוסף עבורו, כנראה שלא תקבל החזר או פיצוי עבורו.
אני יכול לקבל פיצוי על הוצאות נוספות שנגמרו לי עקב עיכוב הטיסה?
אם העיכוב בטיסה גרם לך להוצאות נוספות על אוכל, לינה, נסיעות או תקשורת, ייתכן שחברת התעופה תחזיר לך את העלויות הללו. רק ודא שאתה שומר את הקבלות על כך וטוען אותם למערכת בעמוד המתאים. זה בדרך כלל לא כולל דברים כמו פעילויות שפספסת או הזמנות בתי מלון, שכן אלו מכוסים לעיתים קרובות על ידי ביטוח נסיעות.
מתי אני יכול לצפות לקבל את הפיצוי שלי?
זמן הטיפול בתביעה יכול להשתנות בהתאם למספר רב של גורמים, כגון מידת הפשטות של המקרה שלך או אם יש לך את כל המסמכים הנדרשים. זה יכול לקחת בין שבועיים לכמה חודשים. אם יש לך מקרה מורכב יותר ונדרשת פעולה משפטית, זה יכול לקחת זמן רב יותר לפתור את המקרה.
האם אני עדיין זכאי לפיצוי אם קיבלתי אוכל, שתייה או לינה מחברת התעופה?
חברות התעופה מחויבות לספק לך שירותים במקרה של עיכוב ממושך. בדרך כלל, הן חייבות להציע שוברים לאוכל בעיכובים של יותר מ-שעתיים ולינה אם הביטול מחייב אותך להישאר לילה נוסף. אלה לא קשורים לפיצוי הכספי, ואם קיבלת את השוברים, זה לא אומר שאינך זכאי לפיצוי. זכותך להגיש תביעה.
אחרי כמה שעות עיכוב טיסה אני צפוי להיות זכאי לפיצוי כספי?
אם הטיסה הופעלה על ידי חברת תעופה אירופית או המראת משדה תעופה באירופה ברוב המקרים, תהיה צפוי להיות זכאי לקבל פיצוי אם ההפרעה בטיסה גרמה לעיכוב של לפחות 3 שעות. לפי חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) הישראלי ברוב המקרים, תהיה צפוי להיות זכאי לקבל פיצוי אם ההפרעה בטיסה גרמה לעיכוב של לפחות 8 שעות.
האם ניתן לתבוע פיצוי על הוצאות נוספות ובלתי צפויות שנגרמו בגלל השיבוש בטיסה?
חברת התעופה אמורה לסייע לכם כנוסעים לקבל לינה, מזון, תחבורה ושירותי תקשורת במקרים של ביטול טיסה. במקרים בהם חברת התעופה לא סיפקה את הצרכים הבסיסיים הללו, בהחלט ניתן לשלב בתביעה גם אסמכתאות על הוצאות נוספות שנגרמו עקב השיבוש בטיסה.
האם אני יכול לקבל פיצוי אם העיכוב נגרם בגלל בעיה תפעולית?
כן, ברוב המקרים, בעיה תפעולית יכולה לזכות אותך בפיצוי על עיכוב או ביטול טיסה. התנאי הוא שהיא תהיה בשליטת חברת התעופה. מצבים מסוימים, כגון ציפור גדולה שנשאבת למנוע, יכולים להיחשב כ"חריגים". עם זאת, אם הבעיה שנוצרה הייתה יכולה להימנע בקלות דרך תחזוקה, אז יש סיכוי גבוה שתהיה זכאי לפיצוי.

הפניית חברים
האם יש מגבלה לכמה אנשים אני יכול להפנות לשירות שלכם?
לא, אין מגבלה לכמה אנשים תוכל להפנות דרך תוכנית השותפים שלנו. אתה יכול להמליץ עלינו לכמה אנשים שתרצה, ותרוויח עמלה כל פעם שהפניה תצליח. הפוטנציאל לרווחים הוא בלתי מוגבל.
מי יכול להצטרף לתוכנית השותפים? האם חייבים להיות לקוחות Flight Delay?
כל אחד יכול להצטרף לתוכנית השותפים שלנו – גם אם לא השתמש בשירותי הפיצוי שלנו. הדרישה היחידה: גיל 18 ומעלה. מעבר לזה – אם יש לך קהל, חברים או עוקבים שאתה חושב שזקוקים לשירות שלנו, אתה מוזמן להפנות אלינו ולהרוויח עמלות על כל לקוח שיגיע דרכך. ההצטרפות פשוטה, הרווח ברור – והכול מתחיל בצעד אחד קטן.
כמה זמן תקף הקישור לתוכנית השותפים?
קישור ההפניה לתוכנית השותפים של Flight Delay אינו פג תוקף.
כיצד עובדת תוכנית השותפים של Flight Delay?
תוכנית השותפים של Flight Delay מאפשרת לך להרוויח מכל הפניה. שתף את השירות עם חברים, משפחה או כל מי שחווה שיבוש בטיסה – ואם הם יקבלו פיצוי דרך המערכת שלנו, אתה תקבל עמלה על ההפניה. פשוט, משתלם, ולגמרי כדאי.

מסמכים ופרטיות
האם המידע האישי שלי בטוח אם אני משתף אותו איתכם?
כן, אנו מתייחסים לסודיות המידע ברצינות רבה ומקפידים על סטנדרטים מחמירים. אנו משתמשים במערכות אחסון מאובטחות ובערוצי תקשורת מוצפנים, כך שהמידע שלך לא יגיע לידיים הלא נכונות.
איפה אני יכול למצוא את מספר ההזמנה שלי (Booking Number)?
מספר הזמנת הטיסה שלך הוא בדרך כלל רצף של 6 תווים (אותיות ומספרים) המאשר את הטיסה שלך, והוא נמצא בדרך כלל על כרטיס הטיסה שלך (פיזי או דיגיטלי). במקרה שאתה מאבד את הכרטיס שלך, כדאי לבדוק בתיבת הדואר האלקטרוני שלך הודעות או אישורי תשלום מהחברת התעופה. יש סיכוי טוב שמספר הזמנת הטיסה שלך תהיה שם.
האם אני עדיין יכול להגיש תביעת פיצויים על טיסה אם איבדתי את כרטיס העלייה למטוס?
איבוד כרטיס העלייה למטוס מסבך את העניינים, אך זה לא אומר בהכרח שלא תוכל להגיש תביעת פיצויים. תוכל להמשיך בתהליך אם יש לך אישור הזמנה, רישומים אלקטרוניים ו/או קבלות משדה התעופה. אם התכתבת עם חברת התעופה לגבי השיבוש, זה גם יכול לשמש כראיה שכדאי לצרף.
אילו מסמכים אצטרך כדי להגיש את התביעה באתר?
כל מסמך שיש לך בנוגע לטיסה ששובשה יכול לעזור ולחזק את הבסיס הראיות בתיק שלך. זה כולל את אישור ההזמנה שלך, כרטיס העלייה למטוס, דוא"ל ופרטים נוספים.
האם אני צריך לספק צילום דרכון כשאני מגיש תביעה דרככם?
ברוב המקרים, מסמכים רלוונטיים לטיסה, כמו כרטיס העלייה למטוס או אישור ההזמנה, יהיו מספיקים. עם זאת, אתה גם צריך לספק הוכחת זהות, ולכן יש צורך להעלות את צילום הדרכון שלך. אתה יכול להיות בטוח שהנתונים שלך תמיד בטוחים אצלנו והפרטיות שלך בראש סדר העדיפויות שלנו.

מידע כללי
האם פיצוי מטיסה זה כמו "החזר כספי" מחברת התעופה?
החזרים ופיצויים הם שני דברים שונים לחלוטין. החזרים יכולים להינתן במקרים שהטיסה מתבטלת, ואתה לא רוצה הזמנה חדשה. זהו החזר על שירות שלא התקיים. מצד שני, בפיצוי מטיסה ששובשה ניתן כדי לדרוש פיצוי על אי הנוחות שנגרמה בגלל השינוי בטיסה. מסיבה זו, חלק מהנוסעים יכולים לקבל פיצוי יחד עם ההחזר על הטיסה שלהם.
אילו נסיבות מזכות אותי בתביעה לפיצוי על טיסה?
תביעות לפיצוי על טיסה מוגשות בדרך כלל על תקלות בחברת התעופה המתרחשות בהתראה קצרה, אולם לא תמיד. למשל, אם הטיסה שלך התעכבה בשלוש שעות או יותר, אם טיסה בוטלה וחברת התעופה לא הודיעה לך על הביטול לפחות 14 ימים מראש, או אם נמנעה ממך העלייה למטוס למרות שהחזקת בכרטיס תקף, אז אתה זכאי לפיצוי.
מהן נסיבות חריגות?
"נסיבה חריגה" היא אירוע שגרם לעיכוב או ביטול אך לא היה בשליטת חברת התעופה. זה יכול להיות בעיה טכנית בלתי צפויה במטוס, סיכון בטיחותי בשדה התעופה או מזג אוויר קיצוני שמנע מהמטוס להמריא או לנחות בזמן המתוכנן. עם זאת, לא כל תקלה טכנית או בעיית מזג אוויר נחשבת ל"נסיבה חריגה," ולכן בכל מקרה מומלץ להיוועץ עם המערכת Flight Delay, נבדוק אם אכן הנסיבות היו "חריגות".
מתי חל חוק ההתיישנות בעניין חוק טיבי?
חוק ההתיישנות בנוגע לחוק טיבי הישראלי חל 4 שנים ממועד הטיסה המקורי. זה אומר שיש לך עד 4 שנים לתבוע פיצוי עבור טיסה שהתעכבה או בוטלה לפי חוק טיבי. לפי חוק אירופי זה משתנה ממדינה למדינה כאשר הממוצע הוא 3 שנים והטווח הוא 1-10 שנים אחורה (תלוי במדינה).

הגשת תביעה
נסעתי עם יותר מאדם אחד. האם אני יכול להגיש תביעה גם עבורם?
כן, ברוב המקרים, תוכל להגיש תביעות עבור נוסעים נוספים שטסת איתם אם נסעתם יחד. התנאי היחיד הוא שהכרטיסים שעליהם אתה מבקש פיצוי חייבים להיות חלק מאותה הזמנה. אם חבריך הזמינו את הכרטיסים בנפרד, הם צריכים להיות אלה שמגישים את התביעות שלהם.
הטיסה שלי התעכבה פחות מ-3 שעות, אבל זה גרם לי להחמיץ את הקונקשן (טיסת ההמשך) שלי. האם אני עדיין יכול להגיש תביעה?
ברוב המקרים, אתה אמור להיות זכאי לפיצוי אם ההגעה ליעד הסופי שלך הייתה באיחור של לפחות 3 שעות באירופה ו-8 שעות בהתאם לחוק טיבי . אם העיכוב בקונקשן הקודם שלך נמשך יותר מ-3 שעות אך הזמן ההגעה בפועל היה בהתאם לתכנון הטיסה, ייתכן שלא תוכל להגיש תביעה לפיצוי.
איך מגישים תביעת פיצויים?
הגשת תביעת פיצויים יכולה להתבצע בשתי דרכים. ראשית, ניתן לטפל בעניין באופן עצמאי. אפשר לעשות זאת בתביעות קטנות לאחר החזרה לארץ או לדון בנושא ישירות עם חברת התעופה בשדה התעופה. שנית, אפשר להיעזר בשירות כגון Flight Delay, שיטפל בעניינים אלה עבורך. האפשרות השנייה היא פשוטה יותר, נטולת סיכון כספי עבורך ויעילה יותר, מכיוון שיש לנו את כל הכלים לייעל את התהליך ישירות מול הנציגים המשפטיים של חברות התעופה. טיפול עצמאי עלול להיות מאתגר ומורכב, ולגרום למקרה להיות מתמשך.
כמה זמן אפשר לחכות לפני הגשת תביעה באתר?
באופן אידיאלי, עדיף להגיש את התביעה בהקדם האפשרי ובצמוד לשיבוש - כדי למנוע איבוד נתונים/מסמכים בטעות. עם זאת, לכל מדינה יש חוקים משלהם בנושא התיישנות. בלגיה, למשל, יש לה מגבלת זמן של שנה אחת להגשת תביעה, בעוד לוקסמבורג מאפשרת עד 10 שנים. בישראל חוק ההתיישנות מדבר על 4 שנים לכן מומלץ להגיש את התביעה מוקדם ככל האפשר כדי לוודא שלא תפספס את המועד האחרון.

עמלות ושיטות תשלום
האם אני עדיין יכול להגיש תביעת פיצויים אם רכשתי את כרטיס הטיסה שלי בנקודות?
נקודות טיסה הן תגמול על טיסות תכופות עם חברת התעופה – ולכן הן נחשבות כמטבע לכל דבר ועניין. גם אם השתמשת בנקודות כדי לשלם על הכרטיס שלך, אתה עדיין אמור להיות זכאי לקבלת פיצוי.
האם ניתן לקבל החזר על מיסי נמל ושירותי שדה התעופה אם לא השתמשתי בכרטיס שלי?
ברוב המקרים, אם הביטול נגרם על ידי חברת התעופה, אתה אמור להיות זכאי להחזר מלא, כולל מיסי נמל. עם זאת, הכרטיס כנראה אינו ניתן להחזר אם לא הגעת לטיסה והפסדת את העלייה למטוס באשמתך. במקרה כזה אתה יכול לבקש החזר על המיסים, כיוון שלא השתמשת בשירותי שדה התעופה. זכור כי זה עשוי להשתנות בהתאם לחברת התעופה או סוג הכרטיס, ולכן מומלץ ליצור איתנו קשר כדי לברר פרטים נוספים.
האם אני עדיין יכול לקבל פיצוי אם חברת התעופה נתנה לי החזר?
זה תלוי בנסיבות שבהן קיבלת את ההחזר והאם הסכמת לו. לדוגמה, אם חברת התעופה פנתה אליך שעות או ימים לפני הביטול והסכמת לשינוי הטיסה, סביר להניח שאתה לא זכאי לפיצוי. מצד שני, אם חברת התעופה סירבה להעלות אותך לטיסה או שלא הסכמת להזמנה מחדש, אז אתה יכול לקבל גם החזר וגם פיצוי. הראשון מכסה את השירות שלא קיבלת והשני הוא על עוגמת הנפש שגרמו לך.
כיצד אקבל את הפיצויים שלי אם אזכה?
אם תזכה בתביעת הפיצויים שלך, הפיצוי ייכנס ישירות לחשבון הבנק שלך באמצעות העברה בנקאית.

אודות Flight Delay
האם אני אחויב בתשלום אם הפיצוי לא יאושר?
ל-Flight Delay יש מדיניות ברורה "אם לא קיבלת פיצוי כספי - לא תשלם לנו כלום.", שבה אנו גובים תשלום רק אם ננצח. עמלה תנוכה מסכום הפיצוי אם נצליח להבטיח את הפיצוי שלך. אם לא ננצח בתיק, אינך חייב לנו דבר.
האם אתם גם מטפלים בתביעות על מזוודה שאבדה?
אובדן או נזק למטען יכול גם לגרום לשיבושים בנסיעה, לרוב כאשר יש לך מספר חיבורים (קונקשנס) לעבור. תקנה EC 261/2004 מגנה עליך מפני בעיה זו, אם המזוודה שלך תטופל בצורה לא נכונה, תינזק או תאבד, אנו יכולים לסייע.
האם Flight Delay יכולים לעזור לי לקבל פיצוי אם חברת התעופה כבר דחתה את התביעה שלי?
רוב הנוסעים מנסים להפחית את הטרחה על ידי הגשת תביעת פיצוי ישירות לחברת התעופה. לעיתים קרובות, היעדר כלים מתאימים או תיקים לא מלאים ומדויקים, יחד עם חוסר הרצון לפצות מצד חברות התעופה, יכולים להוביל לדחיית התביעה. אנו מבינים זאת, ולכן נבצע מחקר באמצעות הכלים שלנו כדי לקבוע את זכאותך. העובדה שהתביעה נדחתה בתחילה לא תשפיע על האופן שבו ננתח את המקרה שלך, אלא תספק תובנות נוספות על הבעיה. אנחנו בודקים כל תיק!
מה הופך את Flight Delay לשירות שאפשר לסמוך עליו?
אנחנו מתמחים במקרים של עיכובי טיסות, ביטולים ובעיות מול חברות תעופה. מאחורינו אלפי מקרים שטופלו בהצלחה, צוות עם ניסיון בתחום, וטכנולוגיה שמזהה את הסיכוי שלך לפיצוי. אתה רק שולח את הפרטים – אנחנו נדאג לשאר.
מה זה Flight Delay ומה אתם יכולים לעשות עבורי?
Flight Delay היא מערכת מתקדמת שנועדה לעזור לנוסעים להתמודד עם שיבושי טיסה – עיכובים, ביטולים, פיספוסי קונקשן, סירוב עלייה למטוס ואובדן מזוודות. המיזם מנוהל על ידי משרד עורכי הדין עמוס אלגלי ושות', עם ניסיון של מעל לעשור בליווי נוסעים ובהכרת הזכויות שמגיעות להם מול חברות התעופה. אנחנו כאן כדי לפשט עבורכם את התהליך – ממלאים טופס חכם אחד, ואנחנו נטפל בכל השאר. בלי טפסים מסובכים, בלי רדיפה אחרי מיילים – פשוט לקבל את מה שמגיע לכם.